Privacyverklaring van Aware Consult bv
Versie 12-11-2019

Deze Privacyverklaring heeft betrekking op persoonsgegevens van contactpersonen van opdrachtgevers en andere zakelijke relaties, die worden verzameld en/of gebruikt door Aware Consult bv, gevestigd te Okkerlaak 3 (4761 TD) in Zevenbergen.

Uw privacy is belangrijk voor ons en met deze verklaring beogen we om u conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) te informeren over de wijze waarop wij met uw persoonsgegevens omgaan en u te wijzen op uw rechten.

Dit document bevat de volgende informatie:
1. Welke persoonsgegevens worden door ons verzameld en verwerkt?
2. Met welk doel worden uw persoonsgegevens verwerkt?
3. Op welke rechtsgrond worden uw gegevens verwerkt?
4. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
5. Met wie delen wij uw gegevens?
6. Wat doen we niet?
7. Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens?
8. Wat zijn uw rechten?
9. Cookiebeleid
10. Vragen
11. Wijzigingen

1. Welke persoonsgegevens worden door ons verzameld en verwerkt?
Contactpersonen van opdrachtgevers en overige zakenrelaties:
Aware Consult bv is al jarenlang de vertrouwde gesprekspartner van een breed palet aan opdrachtgevers en zakenrelaties. Wij verwerken onder andere de volgende categorieën persoonsgegevens van de contactpersonen van onze opdrachtgevers en zakenrelaties:
NAW-gegevens:
- voor- en achternaam, voorletters en titels,
- adres en werk- en/of woonplaats;
- contactgegevens: emailadres(sen), telefoonnummer(s) en LinkedIn accounts;
- huidige functie;
- geslacht.
Overige gegevens:
- e-mails en andere correspondentie;
- mondeling door u aan ons verstrekte aanvullende informatie;
- andere relevante informatie met betrekking tot de opdracht(en).
Wij stellen uitdrukkelijk geen prijs op het ontvangen van bijzondere persoonsgegevens. Onder bijzondere persoonsgegevens verstaan wij bijvoorbeeld informatie over uw: godsdienst of levensovertuiging; ras/etnische afkomst; politieke voorkeur; seksuele leven, enzovoorts.

2. Met welk doel worden uw persoonsgegevens verwerkt?
Uw persoonsgegevens worden door ons alleen gebruikt voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening, waaronder: interim management op directieniveau (met specialisatie in sociaal vastgoed, ouderenhuisvesting en zorgvastgoed), projectbegeleiding (initiatie en ontwikkeling van bouwprojecten) en coaching (verhogen bewustzijn en verantwoordelijkheid).
Tot slot kunnen wij uw persoonsgegevens ook gebruiken om u op de hoogte te houden van relevante ontwikkelingen of om u uit te nodigen voor bijvoorbeeld events.

3. Op welke rechtsgrond worden uw gegevens verwerkt?
Contactpersonen van opdrachtgevers en zakelijke relaties:
We gebruiken uw gegevens om u te ondersteunen voor ons doel: het gedreven en op interim basis aansturen van (veranderingen bij) uw woningcorporatie, zorginstelling of gemeente, de ontwikkeling en realisatie van uw bouwprojecten en coaching.
Wij mogen uw persoonsgegevens alleen verwerken als we daarvoor een wettelijke grondslag hebben. Alle mogelijke wettelijke grondslagen staan genoemd in artikel 6 AVG.
We verwerken uw persoonsgegevens in het kader van onze dienstverlening. We gebruiken uw gegevens om met u te kunnen communiceren over (de inhoud en de uitvoering van de) opdrachten. Het is noodzakelijk uw persoonsgegevens te verwerken, omdat we anders niet in staat zijn om onze dienstverlening uit te voeren.
Het uitvoeren van onze dienstverlening doen we op basis van afspraken die we met u maken. Zo spreken we bijvoorbeeld met de opdrachtgever af dat we, voor een interim periode, de taak van directeur of manager vervullen, of voor u een vastgelopen project weer 'vlot te krijgen' of een medewerker te coachen.
De afspraken die we met de opdrachtgever maken, kwalificeren wij als een overeenkomst. Om die reden is de grondslag voor het verwerken van uw persoonsgegevens de grondslag zoals die genoemd staat in artikel 6 lid 1 sub b AVG: 'de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst'. De opdrachtgever kan de overeenkomst met ons, conform in de overeenkomst geformuleerde randvoorwaarden, beëindigen. In dat geval stoppen wij met het verwerken van deze persoonsgegevens.

4. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan nodig is om onze diensten te verlenen en onze overeenkomst met u uit te kunnen voeren en aan onze wettelijke verwerkingsverplichtingen te kunnen voldoen.
Voorts zullen wij uw gegevens zonder onredelijke vertraging wissen als u daarom rechtmatig verzoekt, tenzij de verwerking van uw gegevens noodzakelijk is op een van de in artikel 17 lid 3 AVG genoemde gronden. In dat laatste geval zullen wij u uiteraard daarover informeren.
Voor financiële gegevens die fiscaal relevant zijn, geldt een wettelijke bewaartermijn van zeven jaar.

5. Met wie delen wij uw gegevens?
In het algemeen zullen wij uw persoonsgegevens niet delen.
Wel delen wij, indien nodig, uw persoonsgegevens met ICT-serviceproviders. Dat doen wij uiteraard alleen in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Wij verlenen dergelijke serviceproviders uitsluitend toegang tot uw persoonsgegevens, nadat wij met hen bewerkersovereenkomsten hebben gesloten, waarin wij (onder andere) aan hen een geheimhoudingsverplichting opleggen en wij hen verplichten uw persoonsgegevens alleen in onze opdracht te verwerken.
Voor het overige verschaffen wij derden alleen toegang tot uw persoonsgegevens als dat naar onze mening vereist is op grond van toepasselijke wetgeving of op grond van een wettig verzoek daartoe.

6. Wat doen we niet?
Wij gebruiken uw gegevens niet om u andere informatie toe te zenden dan informatie met betrekking tot relevante ontwikkelingen en events. Wij gebruiken uw gegevens dus niet voor het versturen van nieuwsbrieven, tenzij u daarvoor toestemming heeft gegeven. Ook gaan we strikt vertrouwelijk om met uw gegevens en deze zullen dan ook niet worden uitgeleend, verhuurd of verkocht.

7. Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens?
Wij hebben passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang door derden. Bovendien verplichten wij, als een ICT-serviceproviders die toegang heeft tot uw persoonsgegevens, eveneens passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen te treffen.

8. Wat zijn uw rechten?
U heeft te allen tijde het recht om uw gegevens in te zien, een digitale kopie te ontvangen of zelfs te (laten) verwijderen. U kunt schriftelijk contact met ons opnemen via de contactinformatie genoemd onder punt 10. van deze Privacyverklaring als u:
- wilt weten of en welke persoonsgegevens wij van u verwerken;
- u uw persoonsgegevens wilt verbeteren;
- u uw persoonsgegevens wilt wissen;
- de verwerking van uw persoonsgegevens wilt beperken;
- bezwaar wilt maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens;
- wilt dat wij uw persoonsgegevens overdragen aan u of een andere organisatie.
Wij mogen nadere informatie van u vragen om uw identiteit te kunnen vaststellen. Wij informeren u binnen bekwame tijd over de door ons genomen maatregelen en in ieder geval binnen één maand nadat wij uw verzoek hebben ontvangen. Die periode kan met nog twee maanden worden verlengd als dat noodzakelijk is, mede in verband met de complexiteit of het aantal van de verzoeken. Wij informeren u over een dergelijke verlenging van de termijn binnen één maand na ontvangst van uw verzoek, waarbij wij de redenen van de verlenging zullen toelichten.
Aware Consult bv heeft de directeur aangesteld als Data Protection Officer om de naleving van de AVG en veilige verwerking van uw gegevens te waarborgen: de heer René Koster. U kunt contact met hem opnemen via de contactpagina.
Houd er bij verwijdering van uw persoonsgegevens of de beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens wel rekening mee dat de diensten waarvoor de gegevens nodig zijn, daarna niet of niet meer geheel kunnen worden geleverd.

9. Cookiebeleid
Aware Consult bv maakt op haar website www.awareconsult.nl geen gebruik van cookies.

10. Vragen
Indien u vragen heeft over deze Privacyverklaring, dan kunt u ons mailen via de contactpagina.

11. Wijzigingen
Wij behouden ons het recht voor om deze Privacyverklaring van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen en plaatsen eventuele gewijzigde versies op onze website.
We plaatsen een opvallende melding op onze pagina met de Privacyverklaring om u te informeren over belangrijke wijzigingen en geven boven aan de melding aan wanneer de Privacyverklaring de laatste keer is bijgewerkt. De nieuwe Privacyverklaring is na plaatsing van kracht. We raden u aan om de nieuwste versie regelmatig door te nemen.